zamówienie na:

Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn."Modernizacja stacji uzdatniania wody Kędzierak przy ul. Kołbielskiej w Mińsku Mazowieckim"

zamawiający: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: JRP.272.3.2019
wartość: powyżej 30 000 euro
termin składania ofert: 24 maja 2019  12:00
wynik postępowania: NBM Technologie Mroczka i Wspólnicy Spółka Jawna 42-202 Częstochowa, ul. Bór 143/157 Cena oferty brutto 428 040,00 zł 





OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
 
na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Modernizacja stacji uzdatniania wody „Kędzierak” przy ul. Kołbielskiej w Mińsku Mazowieckim”.

I. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.
ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki
gm. Mińsk Mazowiecki, powiat miński, woj. mazowieckie
strona internetowa:  www.bip.pwikminsk.pl, www.pwikminsk.pl
tel/faks: /25/ 758 58 60, e-mail: biuro@pwikminsk.pl
 
II. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim
1.Zofia Banaszek - e-mail z.banaszek@pwikminsk.pl , tel. 609 905 025                                                               
2. Łukasz Wysocki – e-mail l.wysocki@pwikminsk.pl , tel. 576 555 820
3. Radosław Sekular – e-mail r.sekular@pwikminsk.pl, tel. 739 000 098
4. Ilona Skwiecińska - e-mail i.skwiecinska@pwikminsk.pl , tel. 697 312 555

III.  TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
Niniejsza specyfikacja istotnych warunków zamówienia zawiera informacje i wytyczne dla Wykonawców ubiegających się o uzyskanie zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 30 000 Euro - zamówienie sektorowe. Specyfikację istotnych warunków zamówienia opracowano na podstawie Regulaminu Udzielania Zamówień Sektorowych w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim dla postępowań powyżej 30 000 euro.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest w wersji elektronicznej na stronie internetowej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. pod adresem: www.bip.pwikminsk.pl.
Wersja papierowa specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie udostępniana Wykonawcy na podstawie wcześniej złożonego wniosku. Koszt jednej strony SIWZ: 0,50 PLN. Specyfikacja zostanie przesłana wykonawcy na wskazany adres w ciągu 5 dni roboczych od momentu przyjęcia przez zamawiającego pisemnego wniosku.
Postępowanie oznaczone jest numerem JRP.272.3.2019. Wszelka korespondencja i dokumentacja w tej sprawie będzie powoływać się na powyższe oznaczenie oraz prowadzona będzie w języku polskim.
 
IV.   OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
     
     Opis przedmiotu zamówienia według kodów Wspólnego Słownika Zamówień:

71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

 
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania                                     pn. „Modernizacja stacji uzdatniania wody „Kędzierak” przy ul. Kołbielskiej w Mińsku Mazowieckim”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej realizowanego w ramach projektu pn.: "Stworzenie innowacyjnego systemu gospodarki osadowej i uzdatniania wody dla potrzeb aglomeracji Mińsk Mazowiecki".
2.  Opracowanie dokumentacji  projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień, opinii, zezwoleń, decyzji i dokonaniem zgłoszeń, w tym:
sporządzenie projektu wstępnego i uzyskanie dla niego akceptacji Zamawiającego,sporządzenie projektu budowlanego i uzyskanie dla niego wynikających z przepisów opinii, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę,
3.        Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do:
·         opracowania materiałów geodezyjnych w tym map do celów projektowych,
·         uzyskania na swój koszt wypisów i wyrysów z rejestru gruntów,
·         opracowania  dokumentacji geologiczno – inżynierskiej koniecznej do wykonania projektów,
·         uzyskania oświadczeń o prawie dysponowania terenem na którym przewidziana jest realizacja robót,
·         uzyskania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego lub WZiZT (o ile zachodzi taka potrzeba),
·         w przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, konieczności uzyskania lub zmiany decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych lub pozwolenia wodnoprawnego Wykonawca opracuje stosowne dokumenty oraz uzyskania wymagane decyzje,
·         opracowania projektu budowlanego,
·         opracowania projektu wykonawczego,
·         opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
·         opracowania dokumentów koniecznych do uzyskania przez Wykonawcę (w imieniu Zamawiającego) decyzji o pozwoleniu na budowę lub zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, uzgodnień (w tym uzgodnień z właścicielami nieruchomości i gestorami infrastruktury), warunków technicznych, opracowań wymaganych przez organy administracji do rozpoczęcia i zakończenia Robót.
·         opracowania ewentualnego projektu zmiany organizacji ruchu drogowego na czas budowy
 
4. Wymaga się, aby dokumentacja projektowa zawierała m.in.:
Informacje na temat zastosowanych materiałów,Dobór odpowiedniego podłoża dla posadowienia rurociągów, obiektów,Warunki techniczne dla gruntu posadowienia przewodów, obiektów: obsypki, zasypki,                              z podaniem materiału oraz stopnia zagęszczenia,Opis sposobu odwodnienia wykopu w przypadku występowania wód gruntowych,Badania geotechniczne gruntu (wyniki badań należy załączyć do projektu),Wymagane obliczenia, sprawdzenia np. hydrauliczne, statyczno – wytrzymałościowe dla obiektów czy kanałów układanych w pasie drogowym itd. Technologia realizacji i montażu     Rysunki szczegółowe obiektów, Profile rurociągów, przyłączy, odgałęzień,Zestawienie materiałów, Rozwiązania kolizji projektowanej sieci z istniejącym uzbrojeniem.
5. Nakład dokumentacji:
5 egz. projektu budowlanego wraz z pozwoleniem na budowę (w tym 2 egz. które pozostają                    w organach administracji budowlanej),3 egz. Projektów wykonawczych w układzie branżowym,2 egz. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót w układzie branżowym,2 egz. kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót,1 egz. opracowania informacji o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
Podane ilości dotyczą ilości przekazanych Zamawiającemu, niezależnie od ilości wytworzonych na potrzeby Wykonawcy. Wszystkie opracowania w wersji elektronicznej w ilości 2 egzemplarzy; pliki tekstowe z rozszerzeniem .doc.; pliki obliczeniowe z rozszerzeniem .xls; pliki graficzne z rozszerzeniem: dxf. , dwg. oraz całość w wersji PDF.
        Wykonawca opracuje projekt budowlany planowanego zamierzenia inwestycyjnego w sposób odpowiadający wymaganiom określonym w aktualnie obowiązujących przepisach i uzyska dla niego wymagane przepisami uzgodnienia, zgody i pozwolenia, w tym decyzję o pozwoleniu na budowę.
        Dla robót budowlanych, dla których nie jest wymagane uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, lecz wymagane jest ich zgłoszenie właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, Wykonawca sporządzi dokumenty wymagane dla dokonania zgłoszenia i dokona zgłoszenia właściwemu organowi.
Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę i / lub zgłoszenia Wykonawca uzyska akceptację Zamawiającego dla rozwiązań projektowych zawartych w projekcie budowlanym  i w zgłoszeniu. 
   Projekt budowlany powinien zawierać m.in.:
projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany,projekt konstrukcyjny,projekt technologii,projekty branżowe instalacji wodno-kanalizacyjnej, grzewczych, wentylacyjnych,projekty instalacji elektrycznych i AKPiAprojekt sieci technologicznych między-obiektowych,zestawienie wyposażenia ruchomego
Zamawiający wymaga również sporządzenia i przedłożenia do akceptacji projektów wykonawczych         i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych przed skierowaniem ich do realizacji.
Niezależnie od stanu prac projektowych i rysunków związanych z uzyskaniem Pozwolenia na Budowę, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć  Zamawiającemu wszystkie elementy projektów wykonawczych, obliczenia, rysunki warsztatowe itp. Projekt wykonawczy obejmować będzie rysunki i opisy wszystkich elementów Robót. Projekt wykonawczy przedstawiał będzie szczegółowe usytuowanie wszystkich urządzeń, wyposażenia i elementów Robót, ich parametry wymiarowe                         i techniczne, szczegółową specyfikację (ilościowa i jakościowa) Urządzeń  i Materiałów.
        Projekt wykonawczy stanowić będzie uszczegółowienie rozwiązań zawartych w projekcie    budowlanym.
        Dla projektów wykonawczych obowiązują wymogi jak dla projektu budowlanego, określone Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 27.04.2012r.                     w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego.
   Wymaga się, aby projekt wykonawczy przedłożony do zatwierdzenia zawierał:
    a)   Oświadczenia autora projektu:
·          zgodności z zatwierdzonym projektem budowlanym
·          nieistotności wprowadzonych odstąpień od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę ( w znaczeniu art. 36 a Prawa Budowlanego)
    b)  Akceptację Zamawiającego na wprowadzenie istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków Decyzji. Akceptację Zamawiającego Wykonawca winien uzyskać przed złożeniem wniosku o zmianę Decyzji we właściwym organie.
 
    Zakres projektów wykonawczych winien obejmować m.in.:
     a) projekt zagospodarowania i ukształtowania terenu i uzbrojenia i urządzenia terenu działki w tym:
·         plan zagospodarowania terenu - projekt wjazdów, placów, chodników i terenów zielonych,
·         projekty sieci, przyłączy i innych elementów uzbrojenia podziemnego, w tym m.in.:
o   sieci wodociągowej,
o   kanalizacji sanitarnej,
o   kanalizacji deszczowej,
o   sieci technologicznych,
o   sieci energetycznych i teletechnicznych,
     b) projekt architektoniczny, w szczególności:
·         przeznaczenie obiektu (program i zestawienie powierzchni i kubatur),
·         rozwiązania funkcjonalne,
·         rzuty,
·         przekroje,
·         elewacje,
·         dach,
·         detale architektoniczno – budowlane,
·         rozwiązania materiałowe,
·         ochrona przeciwpożarowa i ewakuacja,
·         stolarka,
·         dostępność dla osób niepełnosprawnych,
·         inne elementy wykonawcze.
    c)  projekt konstrukcyjny,
    d)  projekt instalacji elektrycznych i AKPiA,
    e)  projekt instalacji sanitarnych,
    f)  projekt instalacji technologicznych,
    g)  instrukcja bezpieczeństwa pożarowego wraz ze scenariuszem pożarowym obiektu, schematami
         ewakuacyjnymi, oznaczeniem dróg ewakuacji, wyposażeniem w sprzęt i urządzenia p.poż.
 
6. Zamawiający informuje że:
a)       Wszelkie długości przewodów wskazane w opisie przedmiotu zamówienia ( załącznik nr 1)                    i innych dokumentach należy traktować jako orientacyjne i nie są one wiążące. Średnice przewodów przewidzianych do zaprojektowania, powinny być określone na podstawie przeprowadzonych obliczeń przez projektanta z zachowaniem wymagań określonych w obowiązujących przepisach.
            
W stosunkach między Stronami uznaje się, że Zamawiający przejmuje autorskie prawa majątkowe do Dokumentów Wykonawcy wykonanych w ramach Kontraktu. Wykonawca nieodpłatnie przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do Projektu. W skutek nabycia autorskich praw majątkowych do Projektu Zamawiający nabywa pełne i nieograniczone prawo do korzystania z Projektu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami na następujących polach eksploatacji:
·         rozpowszechnianie,
·         kopiowanie,
·         utrwalanie na wszelkich nośnikach elektronicznych,
·         zwielokrotnianie każdą techniką,
·         wprowadzanie do pamięci komputera i sieci multimedialnych,
·         przetwarzanie w celu realizacji projektu inwestycyjnego,
·         przekazanie Projektu podmiotom trzecim w celu zapoznania się z Projektem oraz jego realizacji,
·         wykorzystanie Projektu w celu jego realizacji,
·         wykorzystanie w celu promocji przedsięwzięcia oraz pozyskania środków finansowych na jego realizację.
 
Prace objęte przedmiotem zamówienia muszą być zgodne z niniejszą specyfikacją.

V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
 
1.    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe:
                                  a) Ekspert nr 1 - Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej (1 osoba)
              - posiadający:
·           uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
·           co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji w budownictwie w zakresie projektowania ( licząc od dnia uzyskania uprawnień)
·           wykazanie pełnienia funkcji projektanta w ww. specjalności na minimum    1 zadaniu polegającym na budowie/modernizacji stacji uzdatniania wody o wartości robót co najmniej 10 000 000,00zł netto, Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli powyższe zadanie zostało zakończone, a okres pełnienia ww. funkcji pokrywał się z okresem realizacji tego zadania.
 
     
 
b) Ekspert nr 2 - Projektant branży sanitarnej (1 osoba) - posiadający:
·           uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
·           co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania (licząc od dnia uzyskania uprawnień)
·           pełnienie funkcji projektanta w swojej specjalności przy min. jednym zakończonym zadaniu polegającym na budowie/modernizacji stacji uzdatniania wody o wartości robót co najmniej 10 000 000,00zł netto, Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli powyższe zadanie zostało zakończone, a okres pełnienia ww. funkcji pokrywał się z okresem realizacji tego zadania.
 
     c) Ekspert nr 3 - Projektant branży elektrycznej i AKPiA (1 osoba) - posiadający:
·           uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
·           wykazanie pełnienia funkcji projektanta w ww. specjalności na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/modernizacji stacji uzdatniania wody lub oczyszczalni ścieków o wartości co najmniej 10 000 000,00zł netto. Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli powyższe zadanie zostało zakończone, a okres pełnienia funkcji na określonym wyżej kontrakcie wynosił minimum  4 miesiące.
 
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tym celu:
a)    Wykonawca przedstawi informację (opinię) banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 złotych (słownie: pięćset tysięcy złotych) wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
b)    Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
c)    Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na formularzu stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ.
1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, tym celu:
a)    Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na formularzu stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ.
2.    Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się:
2.1. wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania nie wykonali zamówienia lub wykonali je nienależycie i do dnia otwarcia ofert nie usunęli skutków nie wykonania lub nienależytego wykonania zamówienia;
2.2. wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
2.3. wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
2.4. osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
2.5. spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
2.6. spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
2.7. spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,;
2.8. osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
2.9. podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
2.10.wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale IX pkt 1.2 lit. a)-c) i pkt 1.3 SIWZ.
2.11. wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
2.12. wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.
2.13. wykonawców, którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, z wyjątkiem autorów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jeżeli przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia są prace projektowe wynikające z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych przez tych autorów;
2.14. wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik postępowania;
2.15.wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, w tym również na przedłużony okres związania z ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
2.16. wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub/i dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków;
3.    Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
3.1. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3.2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
3.3  zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
3.4. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4.    W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda od wykonawcy złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale X.
 
VI. INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1.    Formularz ofertowy sporządzony na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik   nr 2 do SIWZ.
2.    Dowód wniesienia wadium.
3.    Aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS) lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
       W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
4.    Wykaz osób, które będą wykonywać lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia  wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca przedłoży „Wykaz osób” sporządzony na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ wraz z podaniem podstawy dysponowania tą osobą.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci Wykonawcy, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę na załączniku nr 5 osób, którymi będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z ofertą należy złożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
5.    Wykonawca przedstawi oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
       W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie sporządzone na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci Wykonawcy, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
6.    Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu sporządzone na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ.
       W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokument ma obowiązek złożyć każdy z Wykonawców oddzielnie. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
7.    Wykonawca przedstawi informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w zakresie potwierdzenia spełnienia warunku rozdziału IX. pkt. 1 ppkt. 1.3 lit. a niniejszej SIWZ.
       W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokument ma obowiązek złożyć każdy z Wykonawców oddzielnie. Oceniane będą ich łączne zasoby finansowe.               Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
8. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
       W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokument ma obowiązek złożyć każdy z Wykonawców oddzielnie. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
9.    Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału  Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
       W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokument ma obowiązek złożyć każdy z Wykonawców oddzielnie. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
10.  Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca wraz z dokumentem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dołączy do oferty dowód jej opłaty.
       W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dokument ma obowiązek złożyć ten lub ci Wykonawcy, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku gdy ofertę składają wspólnicy spółki cywilnej.
11.  Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji wymaganych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca w tej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie, z którego musi jednoznacznie wynikać szczegółowy zakres dysponowania wykonawcy zasobami innych podmiotów m.in.: wiedzą i doświadczeniem, osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, potencjałem techniczny i zdolnością finansową lub ekonomiczną.
       Pisemne zobowiązanie, o którym mowa w szczególności powinno zawierać:
a)    Zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)    Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c)    Charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d)    Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
12.  Pełnomocnictwo lub dokumenty, z których wynikać będzie pełnomocnictwo i zakres czynności do których umocowany jest Pełnomocnik dla Wykonawcy.
 
Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy nie złożyli pełnomocnictw albo, którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawierające błędy lub, którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.
Ocena spełnienia warunku dostarczonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów będzie odbywać się wg. zasady spełnia/nie spełnia.
 

VII. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do 4 miesięcy od dnia podpisania umowy, w tym pierwszy miesiąc na przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej OZE.


VIII. WADIUM
Ustala się wadium w wysokości: 20 000,00 złotych /słownie: pięć tysięcy złotych/.
1. Wykonawca wnosi wadium:
     1)  w pieniądzu:
          - na konto zamawiającego : 21 1240 2702 1111 0000 3037 4766
  (z dopiskiem: wadium dla zamówienia nr JRP.272.3.2019)
          - w siedzibie zamawiającego: kasa Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji  sp. z o.o. (kasa   czynna w poniedziałek, środę i piątek od 11:00 do 13:00) ul. Józefa Mireckiego 20; 05-300 Mińsk Mazowiecki. Dowód wpłaty należy dołączyć do oferty.
      2)   w poręczeniach bankowych
      3)   w gwarancjach bankowych,
      4)   w gwarancjach ubezpieczeniowych.
      5)  w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018, poz.110)
2.  Sposób przekazania
Wadium należy wnieść/wpłacić przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Oryginał ww. dokumentu należy złożyć razem z ofertą.
3.  Zwrot wadium
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
     1)   upłynął termin związania ofertą;
     2)   zawarto umowę i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
     3)   zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia.
     Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:
     1)   który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
     2)   który został wykluczony z postępowania;
     3)   którego oferta została odrzucona.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
4.  Zatrzymanie wadium
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
     1)   odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
     2)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
     3)   zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
 
IX. TERMIN ZWIĄZANIA Z OFERTĄ
Oferenci pozostają związani  ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wniesienie protestu po upływie terminu składania ofert zawiesza bieg terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu. Zamawiający może przedłużyć termin związania wykonawcy z ofertą maksymalnie do 60 dni.
 
X. OPIS PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Przygotowanie oferty
1)      oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym, w jednym egzemplarzu;
2)      oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji;
3)      poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę;
4)      wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały.
  3.  Tajemnica przedsiębiorstwa
Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje, objęte tajemnicą przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie mogą być udostępniane, informacje te należy umieścić w oddzielnej kopercie wewnątrz opakowania oferty, oznaczonej napisem: “Informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa”. Informację o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy podać również w formularzu oferty.
4.   Zmiana lub wycofanie oferty
Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta, należy opatrzyć napisem “zmiana”.
Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie, należy opatrzyć napisem “wycofane”.
 
XI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1.  Miejsce i termin składania ofert:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.
ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki
do dnia 2019-05-14 do godz. 12:00 - Biuro Obsługi Klienta
Oferty złożone po terminie będą zwrócone oferentom (wykonawcom) bez otwierania.
2.  Miejsce i termin otwarcia ofert:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.
ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki
w dniu 2019-05-14 o godz. 12:05 – Sala Konferencyjna
3.  Sesja otwarcia ofert
Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Podczas otwarcia ofert podane zostaną nazwy oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Informacje te zostaną przekazane Wykonawcom, którzy byli nieobecni przy otwarciu ofert na ich pisemny wniosek.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego
Zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów) Zamawiający dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Czynności Zamawiającego mają na celu zapewnienie dokonania prawidłowej oceny.
5. Ceną oferty jest kwota wymieniona w formularzu oferty z uwzględnieniem zmian wynikających z poprawy ewentualnych omyłek rachunkowych.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia:
SIWZ projekt SUW Kędzierak.pdf (9005kB) pdf
załącznik nr 1 Opis Przedmiotu Zamówienia.pdf (10630kB) pdf
załącznik nr 2 formularz ofertowy.pdf (1243kB) pdf
załacznik nr 3 wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.pdf (868kB) pdf
załącznik nr 4 wzór oświadczenia o spełnieniu war. udziału.pdf (313kB) pdf
załącznik nr 5 wykaz osób.pdf (439kB) pdf
załącznik nr 6.pdf (417kB) pdf
Załącznik nr 7 wzór umowy.pdf (3630kB) pdf
Rysunki technologia
Rys.1 Plan sytuacyjny terenu SUW.pdf (3123kB) pdf
Rys. 2 Plan sytuacyjny infrastruktura SUW cz.1.pdf (9486kB) pdf
Rys. 3 Plan sytuacyjny infrastruktura SUW cz.2.pdf (1500kB) pdf
Rys.4 Rzut technologiczny.pdf (820kB) pdf
Rys.5 Rzut piętra budynku SUW.pdf (305kB) pdf
Rys.5 Rzut piętra budynku SUW.pdf (305kB) pdf
Rys.6 Przekrój A-A.pdf (442kB) pdf
Rys.7 Przekrój B-B.pdf (369kB) pdf
Rys.8 Schemat technologiczny.pdf (740kB) pdf
Rysunki konstrukcja
Rys.K1 Rzut zbiornika wody czystej.pdf (303kB) pdf
Rys.K2 Przekrój zbiornika wody czystej.pdf (323kB) pdf
Rysunki elektryka
E1_A3.pdf (117kB) pdf
E2_A0.pdf (166kB) pdf
[22}
Rysunki drogi
Rys. D2 Przekroje drogowe.pdf (144kB) pdf
Rys.D1 Drogi teren SUW.pdf (1978kB) pdf
Decyzja pozwol. wodnopr.pdf (177kB) pdf
badania wody surowej Gliniak studnia głębinowa nr 1.pdf (2487kB) pdf
badania wody surowej Gliniak studnia głębinowa nr 2.pdf (2481kB) pdf
badania wody surowej studnia głębinowa nr 1b.pdf (2462kB) pdf
badania wody surowej studnia głębinowa nr IV.pdf (2479kB) pdf
badania wody surowej studnia głębinowa nr V.pdf (2497kB) pdf
badania wody surowej SUW Kędzierak.pdf (2514kB) pdf
wyjaśnienia do treści SIWZ 10.05.2019r
wyjaśnienia BIP.pdf (1285kB) pdf
ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT I TERMINU REALIZACJI ZAMÓWIENIA
ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT I ZMIANA TERMINU WYKONANIA ZAMÓWIENIA.pdf (379kB) pdf
Załączniki w wersji edytowalnej
załącznik nr 2.docx (125kB) word
Załącznik nr 3.docx (78kB) word
załącznik nr 4.docx (77kB) word
Załącznik nr 5.docx (79kB) word
załącznik nr 6.docx (78kB) word
Informacja z otwarcia ofert
informacja z otwarcia ofert.pdf (303kB) pdf
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
zawiadomienie o wyborze oferty.pdf (514kB) pdf

metryczka


Odpowiada za treść: Ilona Skwiecińska
Opublikował: Ilona Skwiecińska (30 kwietnia 2019, 13:25:57)

Ostatnia zmiana: Ilona Skwiecińska (28 czerwca 2019, 13:46:34)
Zmieniono: zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3633