zamówienie na:

Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu

zamawiający: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: ZS/TT-2/14
wartość: powyżej 14 000 euro
termin składania ofert: 7 kwietnia 2014  10:00
wynik postępowania: B-Act Sp. z o.o. 85-075 Bydgoszcz, ul. Paderewskiego 24. Cena netto: 294 400,00 PLN. 




Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
 ul. Tuwima 1 05-300 Mińsk Mazowiecki


O G Ł A S Z A


WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO O WARTOŚCI POWYŻEJ 14 000 EURO – ZAMÓWIENIE SEKTOROWE NA USŁUGĘ:


PEŁNIENIA FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU NAD ZADANIEM:

Rozbiórka istniejącej Stacji Uzdatniania Wody nr 1  przy ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim obręb ew. Mińsk Mazowiecki jednostka ew. Mińsk Mazowiecki (dz. Nr 2290/5).


Budowa nowej Stacji Uzdatniania Wody nr 1 z zapleczem techniczno – administracyjnym przy ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim obręb ew. Mińsk Mazowiecki jednostka ew. Mińsk Mazowiecki (dz. Nr 2290/5, 2290/2, 2293/2, 2292, 2530/8).


Przebudowa istniejącej linii napowietrznej 15 kV, kolidującej z nowym obiektem na terenie SUW  przy ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim na linię kablową 3xXUHAKXSx120 mm (dz. Nr 2290/5).


Przebudowa linii kablowej NN, zasilającej linię napowietrzną oraz linii kablowej NN zasilającej oświetlenie ul. Górki, kolidującej z nowym obiektem na terenie SUW  przy ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim              (dz. Nr 2290/5, 2292, 2290/2).
 Budowa kabli zasilających i sterowniczych dla studni głębinowych nr 6b i 2b oraz budowa, rurociągów tłocznych od studni  głębinowych nr 6b i 2b do terenu SUW przy ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim (dz. Nr 1635/5, 1650, 1784, 1803/1, 1861, 1876/1, 1876/2, 1876/3, 1943/1, 1982/1, 3194, 1976/1, 2047/3, 8068, 2530/8).


I.  INFORMACJE PODSTAWOWE:
1.   Kraj Zamawiającego:
RZECZPOSPOLITA POLSKA
2. Zamawiający:
Nazwa: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji  Sp. z o.o.
Adres:   ul. Tuwima 1 , 05-300 Mińsk Mazowiecki
Tel.      (25) 759 69 64
Faks       (25) 759 67 12
NIP          822 000 37 89
REGON     710015064
e-mail:      inwestycje@pwikminsk.pl
Internet:   www.pwikminsk.pl
3.            Podstawowe informacje o Projekcie:
Projekt realizowany jest w Mińsku Mazowieckim.
Wykonawca jest zobowiązany posiadać (w ramach otrzymanego wynagrodzenia), na czas realizacji umowy, w pełni wyposażone biuro, dostosowane do prowadzenia narad dla około 15 osób, na terenie Mińska Mazowieckiego.  Biuro ma być otwarte w godzinach od 7:00 do 15:00 , od poniedziałku do piątku.
 
4.            Zakres Kontraktu do zrealizowania obejmuje:
Zakres rzeczowy Robót budowlanych został przedstawiony w Programie Inwestycji, stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ.
Roboty wykonywane będą przez wyłonionego w drodze przetargów publicznych, Wykonawcę robót budowlanych, zgodnie z Warunkami Kontraktowymi „FIDIC – Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno – budowlanych projektowanych przez Zamawiającego. Edycja 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (tłumaczenie 1. Wydania 1999) przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils
 
II.                CELE UMOWY:
1.            Cele ogólne Umowy:
a.            Celem ogólnym Umowy jest:
Świadczenie usług Inżyniera zgodnie z Warunkami Kontraktowymi „FIDIC – Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno – budowlanych projektowanych przez Zamawiającego. Edycja 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (tłumaczenie 1. Wydania 1999) przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils oraz zgodnie z polskim prawem przy realizacji kontraktu:
                Rozbiórka istniejącej Stacji Uzdatniania Wody nr 1  przy ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim obręb ew. Mińsk Mazowiecki jednostka ew. Mińsk Mazowiecki (dz. Nr 2290/5).
                Budowa nowej Stacji Uzdatniania Wody nr 1 z zapleczem techniczno – administracyjnym przy ul.                 Mireckiego     w Mińsku Mazowieckim obręb ew. Mińsk Mazowiecki jednostka ew. Mińsk Mazowiecki (dz. Nr 2290/5, 2290/2, 2293/2, 2292, 2530/8,).
                Przebudowa istniejącej linii napowietrznej 15 kV, kolidującej z nowym obiektem na terenie SUW  przy                 ul. Mireckiego w Mińsku Mazowieckim na linię kablową 3xXUHAKXSx120 mm (dz. Nr 2290/5).
                Przebudowa linii kablowej NN, zasilającej linię napowietrzną oraz linii kablowej NN zasilającej                 oświetlenie ul. Górki, kolidującej z nowym obiektem na terenie SUW  przy ul. Mireckiego w Mińsku                 Mazowieckim (dz. Nr 2290/5, 2292, 2290/2).
                Budowa kabli zasilających i sterowniczych dla studni głębinowych nr 6b i 2b oraz budowa, rurociągów                 tłocznych od studni  głębinowych nr 6b i 2b do terenu SUW przy ul. Mireckiego w Mińsku          Mazowieckim (dz. Nr 1635/5, 1650, 1784, 1803/1, 1861, 1876/1, 1876/2, 1876/3, 1943/1, 1982/1,            3194, 1976/1, 2047/3, 8068, 2530/8).;
b.            Do zakresu obowiązków Inżyniera będzie należało w szczególności:
2.a.i.1)   pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego;
2.a.i.2)   nadzór nad pracami projektowymi zgodnie z klauzulą 5 Warunków Kontraktowych FIDIC
2.a.i.3)   zarządzanie finansowe;
2.a.i.4)   bezstronne i obiektywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym;
2.a.i.5)   mediacja i rozjemstwo w sporach pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych;
2.a.i.6)   wspieranie działań Jednostki Zamawiającego.
3.            Cele szczegółowe Umowy:
a.            Cele szczegółowe podczas realizacji umów na roboty budowlane:
3.a.i.1)   zapewnienie   nadzoru   nad   wykonywaniem   robót   budowlanych   przez   osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych zgodnie z art. 18 ust.1.pkt 5 Ustawy z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), zapewnienie odbioru robót budowlanych przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych zgodnie z art. 18 ust.1.pkt 4 Ustawy z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z i art. 18 ust 2 i art.27 Ustawy z dnia 07 lipca1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), w tym weryfikacja powykonawczych pomiarów geodezyjnych;
3.a.i.2)   monitorowanie i kontrola umów na roboty budowlane pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym;
3.a.i.3)   utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami Projektu;
3.a.i.4)   informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów;
3.a.i.5)   współpraca z Zamawiającym w wypełnianiu postanowień umów na roboty budowlane;
3.a.i.6)   nadzór, kontrola, monitorowanie i składanie sprawozdań, dotyczących rzeczowego i finansowego postępu robót;
3.a.i.7)   rozliczenie finansowe Projektu;
3.a.i.8)   wykonywanie wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umów na roboty budowlane (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz należyte zabezpieczanie interesów Zamawiającego.
b.            Cele szczegółowe podczas okresu zgłaszania wad - po zakończeniu robót, w trakcie okresu zgłaszania wad, Inżynier będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i w rozwiązywaniu sporów; w szczególności zadania te zawierają:
3.b.i.1)  ocenę ewentualnych roszczeń wzajemnych Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych;
3.b.i.2)  regularne inspekcje wad usuwanych przez Wykonawcę robót budowlanych;
3.b.i.3)  wydawanie Świadectw Wykonania;
3.b.i.4)  weryfikacja ostatecznego rozliczenia Wykonawcy robót budowlanych;
3.b.i.5)  zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń po terminie zgłaszania wad.
III.                 ZAKRES USŁUG:
1.            Informacje ogólne:
a.            Zadania Inżyniera w ramach niniejszej umowy będą obejmować następujące czynności:
1)            zarządzanie i administrowanie umowami na roboty budowlane;
2)            monitoring postępu umów na roboty łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę wskaźniki: rzeczowe i finansowe;
3)            zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad robotami;
4)            nadzór nad odbiorami częściowymi i końcowymi ze szczególnym uwzględnieniem rozruchu technologicznego;
5)            zapewnienie przestrzegania i  stosowania  polskiego prawa  budowlanego  przez Wykonawców;
6)            zapewnienie,  że zakończone  prace  są zgodne  z technicznymi  i  formalnymi wymaganiami umów na roboty;
7)            rozliczenie rzeczowe i finansowe umów na roboty;
2.            Szczegółowe działania:
Do obowiązków Inżyniera należy:
a.            W zakresie ogólnym:
1) zapewnienie   profesjonalnego   i   kompetentnego   nadzoru   inwestorskiego   nad prowadzonymi robotami zgodnie z polskim prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi;
2) zarządzanie, monitorowanie i kontrola umów na roboty budowlane pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym;
3) monitorowanie postępu prac włącznie ze składaniem z nich raportów, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe, jak i finansowe;
4)  kontrola nad właściwą i czasową realizacją Projektu, koordynacja działań wszystkich uczestników Projektu;
5) egzekwowanie postanowień umów na roboty przy współpracy z Zamawiającym, zapewnienie zgodności realizowanych robót, dostaw i usług z umowami na roboty budowlane;
6)  natychmiastowe informowanie Zamawiającego o wszystkich zaistniałych problemach oraz o problemach mogących zaistnieć (w szczególności o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach co do jakości, zakresu i terminowości realizacji poszczególnych umów na roboty budowlane), wraz ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów;
7) utrzymywanie na bieżąco kontaktu ze wszystkimi uczestnikami Projektu;
8)  prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja (również na nośniku elektronicznym) korespondencji z uczestnikami biorącymi udział w realizacji umów na roboty ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy, katastrof budowlanych itp.;
9) polubowne rozstrzyganie wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami umów na roboty budowlane;
10) prowadzenie   technicznego,   finansowego   i   administracyjnego   nadzoru   nad prowadzonymi pracami, egzekwowanie zgodności prowadzonych prac z:
a)  założonym harmonogramem,
b)  pozwoleniem na budowę,
c)  projektem (budowlanym i wykonawczym),
d) obowiązującym prawem,
e)  zasadami wiedzy inżynierskiej,
f)   założeniami finansowymi umów.
b.  w zakresie wykonawstwa (robót budowlanych):
1)  przekazywanie Wykonawcom placu budowy (w imieniu Zamawiającego)
2)  wydanie powiadomienia o dacie rozpoczęcia robót;
3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
4)            ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń kontraktowych i problemów występujących podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom;
5)            zatwierdzanie harmonogramu dostaw urządzeń i materiałów na plac budowy ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności, sposobu i czasu magazynowania oraz zgodności z projektem i/lub warunkami umownymi;
6)            sprawdzanie i potwierdzanie czy Wykonawca mobilizuje i dostarcza na budowę całe wyposażenie i dostawy zidentyfikowane w umowie;
7)            pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem Polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być prowadzony przez osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia wymagane przez Polskie prawo Budowlane;
8)            ścisła współpraca z nadzorem autorskim, archeologicznym i geologicznym zapewnionym przez Zamawiającego, w przypadku zaistnienia takiej konieczności;
9)            weryfikacja i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z umowami na roboty budowlane;
10)          weryfikacja   i   przeglądanie   Dokumentów   Wykonawcy   (projektów budowlanych, wykonawczych, rysunków   roboczych) zawierających zmiany, zatwierdzanie robót zamiennych;
11)          zatwierdzanie, po aprobacie Zamawiającego, materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń, mających być wbudowanymi, jak zaplanował to Wykonawca, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub które nie mają wymaganych przez obowiązujące prawo certyfikatów;
12)zatwierdzanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę;
13) rekomendowanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych;
14)sprawdzanie wszystkich certyfikatów,  ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane;
15) organizowanie testów dodatkowych jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to niezbędne, przy czym konsekwencje finansowe z tytułu przeprowadzonych testów ponosi w zależności od ich wyników Wykonawca (jeżeli testy potwierdzą niewłaściwą jakość badanego przedmiotu, urządzenia czy dostawy) lub Zamawiający (jeżeli testy nie potwierdzą przypuszczeń co do jakości badanego przedmiotu, urządzenia czy dostawy);
16)monitorowanie postępu robót, regularne sprawdzanie postępu robót na budowie oraz wszystkich innych działań wykonawców w aspekcie ich zobowiązań wynikających z umów na roboty budowlane;
17)          przeprowadzanie regularnych inspekcji co najmniej raz w tygodniu Placu Budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z Umową oraz dobrą praktykę inżynierską, każdorazowa inspekcja winna być potwierdzona przez Zamawiającego;
18)          kontrola  Wykonawcy,   że  zapewnia  realizację  robót  zgodnie  z  odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
19)          sporządzanie raportów;
20)          organizowanie wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na Placu Budowy co najmniej raz w tygodniu oraz przygotowywanie protokołów z narad w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp Robót, przekazywanie niezwłocznie stronom protokołów z narad;      
21)          egzekwowanie zgodności wykonanych robót z określonymi wymaganiami technicznymi i zapisami umownymi;
22)          potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
23)          sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
24)          wydawanie Wykonawcy, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem w dzienniku budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
25)          żądanie od Wykonawcy, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę;
26)          sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowywanie i branie udziału w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywaniu ich do użytkowania;
27)          zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia;
28)          egzekwowanie opracowania przez Wykonawcę instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego, uczestnictwo, przy udziale Zamawiającego, w odbiorach częściowych i końcowych, rozruchach technologicznych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych;
29)          wystawianie Świadectw: Płatności, Przejęcia, Wykonania i innych świadectw wymaganych umową na roboty budowlane;
30)          sprawdzenie i ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne ewentualnie wyplotowane w postaci map) w formie uzgodnionej z Zamawiającym;
31)          przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie Świadectwa Przejęcia, Listy Usterek i innych dokumentów związanych z warunkami umów na roboty budowlane;
32)          skompletowanie dokumentacji Wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w czynności dotyczącej zgłoszenia do Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy;
33)          dostarczanie, o ile jest to konieczne, właściwym organom wszystkich żądanych informacji, dotyczących prowadzenia zadań inwestycyjnych zarządzanych przez Inżyniera;
34)          wykonywanie wszystkich innych czynności koniecznych do prawidłowego przebiegu procesu budowlanego, realizacji Umowy na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz umów na roboty budowlane, zgodnie z procedurami wynikającymi z wymagań Projektu oraz zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem;
c.            Po zakończeniu Robót oraz podczas Okresu Zgłaszania Wad uczestniczenie w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów, a w szczególności:
1)            egzekwowanie usuwania ewentualnych wad przez wykonawcę;
2)            sprawdzenie Końcowego Oświadczenia Wykonawcy i wydanie Świadectwa Wykonania;
3)            przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności;
4)            czynny udział w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami umowy;
5)            nadzór nad rozruchem, przegląd kompletnej Dokumentacji Powykonawczej i geodezyjnej, przedłożenie jej Zamawiającemu w sześciu egzemplarzach wraz z wersją elektroniczną oraz inną dokumentacją związaną z nadzorowanymi pracami, w formie uzgodnionej z Zamawiającym
d.            W zakresie finansowym
1)            pomoc Inżyniera we wszystkich działaniach Zamawiającego realizacją Projektu, tj.:
1.a.i.a)                dotrzymywanie procedur związanych z zarządzaniem projektami Fu, włączając sporządzanie i aktualizowanie planów i harmonogramów dotyczących nadzorowanych Kontraktów,
1.a.i.b)                zarządzanie finansowe,
1.a.i.c)monitoring, raportowanie, audyty i finansowe rozliczenia;
2)            sprawdzanie prawidłowości i zgodności z warunkami umów na roboty budowlane wszystkich wymaganych polis ubezpieczeniowych oraz zabezpieczeń finansowych umów na roboty budowlane;
3)            współpraca z Zamawiającym w przygotowywaniu niezbędnych sprawozdań, raportów rzeczowych i finansowych, wskaźników postępu rzeczowego i finansowego robót;
4)            prowadzenie rzeczowego i finansowego rozliczenia umów na roboty budowlane zgodnie z zasadami prowadzenia rozliczeń;
5)            przygotowanie rozliczenia finansowego Kontraktów;
6)            nadzór, kontrola, monitorowanie i składanie sprawozdań dotyczących między innymi: rzeczowego i finansowego postępu Robót, kosztów i budżetu;
7)            weryfikowanie robót zamiennych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości rzeczowych i finansowych;
8)            uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót;
9)            Inżynier, dokonując odbiorów obiektów i urządzeń dokona zaklasyfikowania środków trwałych wg KST- GUS, sporządzi i przekaże Zamawiającemu niezbędne dane dla wystawienia dokumentów OT; 40) sporządzanie w trakcie realizacji inwestycji i po jej zakończeniu wszelkich dokumentów rozliczeniowych zgodnie z FIDIC.
10)         udzielanie pomocy Zamawiającemu we wszystkich innych działaniach, między innymi:
a)           w przypadku wystąpienia opóźnień - opisu przyczyn wraz z uwzględnieniem rodzaju przeszkód (administracyjne, techniczne, działanie siły wyższej, problemy finansowe);
b)           w przypadku zmiany zakresu rzeczowego Projektu - opisu zmian w stosunku do przyjętych założeń wraz z określeniem i wyjaśnieniem przyczyn ich wprowadzenia;
3.            Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inżynier nie będzie miał prawa do:
1)           wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanej umowy na roboty budowlane;
2)           zwolnienia Wykonawcy z jakichkolwiek jego zobowiązań lub odpowiedzialności zawartych w podpisanej umowie;
3)           zgody na ograniczenie zakresu robót lub przekazanie robót Wykonawcy innemu niż ten, który został wskazany w podpisanej umowie.
4.            Organizacja rad budowy:
1)           Zaleca się, aby rady budowy organizowane były na placu budowy, o ile jest to możliwe na zapleczu zorganizowanym przez Wykonawcę, który zobowiązany jest zapewnić również zaplecze dla personelu Zamawiającego
2)           Wszelkie formalności związane z użyczeniem zaplecza Wykonawcy Inżynierowi Kontraktu leżą po stronie Inżyniera Kontraktu.
3)           Żaden sprzęt nie może być zakupiony w imieniu Zamawiającego /kraju-beneficjenta jako część niniejszej Umowy na usługi ani scedowany na Zamawiającego/ kraju-beneficjenta po wykonaniu niniejszej Umowy.
4)           Inżynier musi zapewnić osobistą obecność swojego przedstawiciela na budowie lub u Zamawiającego, na każde wezwanie.
5)           Dla potrzeb realizacji niniejszego zadania, Inżynier winien dysponować niezbędnymi narzędziami i urządzeniami.
5.            Inne:
Kierownik Zespołu – Inżynier ma przewidzieć, w ramach konsultacji , 1 x tydzień obecność w siedzibie Zamawiającego.
IV.              RAPORTOWANIE
1.           Wymagania odnośnie Raportów
Format Raportów powinien być uzgodniony z Zamawiającym.
Inżynier zobowiązany jest do składania następujących raportów:
a.            Wykonania dokumentacji przetargowej na Roboty,
b.            miesięcznego,
c.            końcowego.
Każdy z wymienionych rodzajów raportów powinien zawierać Część ogólną o podobnym układzie opisu. W części ogólnej należy umieścić:
Ø   rozdzielnik dokumentu;
Ø   strony biorące udział w realizacji Kontraktów;
Ø   ogólne informacje o umowie na roboty i umowie na świadczenie usług z uwzględnieniem kluczowych dat realizacji umowy.
Ad. a)
Raport miesięczny - zawierający zakres prac zrealizowanych w okresie sprawozdawczym.
W szczególności raport powinien zawierać:
o      informacje dotyczące realizacji robót;
o      informacje o robotach planowanych na następny okres sprawozdawczy;
o      podwykonawstwo, siły, środki, sprzęt Wykonawców biorących udział w kontraktach;
o      informacje dotyczące realizacji robót nadzorowanych przez Inżyniera z uwzględnieniem aspektów BHP, kontroli jakości, aprobat technicznych, gwarancji na materiały i urządzenia;
o      analizę zgodności postępu robót z harmonogramem i z opisem ewentualnych trudności oraz zastosowanych środkach zaradczych.
Raporty miesięczne wykonywane będą do 5-tego dnia każdego miesiąca, za poprzedni miesiąc.
ad. c)
Raport końcowy powinien zawierać:
o      oryginały wszystkich dokumentów (m.in. PK, PN, opis i rozwiązanie zgłaszanych przez Wykonawców problemów oraz inne powstałe dokumenty w trakcie realizacji robót) opatrzone podpisami i pieczątkami wszystkich stron procesu inwestycyjnego;
o      kopię Świadectw Przejęcia i Wykonania;
o      zweryfikowane rysunki powykonawcze, na których będą zaznaczone wszelkie zmiany w stosunku do projektów budowlanych;
o      wartość robót dla Umów w rozbiciu na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane;
o      opis realizacji robót z wyszczególnieniem powodów opóźnień i/lub wydłużenia czasu robót;
o      raporty dotyczące testów, rozruchów, prób eksploatacyjnych i prób końcowych;
o      opis procedur bezpieczeństwa na terenie budowy;
o      ocenę jakości materiałów wraz z oryginałami dokumentów poświadczających spełnienie wymagań jakościowych;
o      szczegóły  dotyczące napotkanych  trudności administracyjnych i sposoby ich rozwiązania;
o      pełną dokumentację fotograficzną z realizacji robót budowlanych dla poszczególnych umów.
Inżynier winien przedłożyć, jako część Raportu końcowego zbiorczą Dokumentację Zapewnienia Jakości zawierającą wszystkie oryginalne wnioski o dokonanie kontroli, formularze testowe i wszystkie certyfikaty odnoszące się do robót konstrukcyjnych, materiałów oraz urządzeń.
Dokumentacja Zapewnienia Jakości powinna być tworzona na bieżąco w trakcie realizacji robót i powinna być dostępna do kontroli przez Zamawiającego w każdym rozsądnym czasie.
Raport końcowy wykonany będzie w terminie do 30 dni od daty wydania Świadectwa Przejęcia.
Uwaga: Inżynier jest obowiązany sporządzać raporty zgodnie ze wzorem wymaganym przez Zamawiającego. Ostateczną zawartość i szczegółowy format należy uzgodnić z Zamawiającym.
Inżynier powinien sporządzić dodatkowe raporty na prośbę Zamawiającego, lub gdy uważa to za niezbędne podczas realizacji Umów lub Umowy.
Inżynier sporządzi także jakikolwiek inny dokument (lub go uzgodni, zatwierdzi, zaopiniuje bądź podejmie inne niezbędne czynności z tym związane), którego obowiązek sporządzenia wynikać będzie z zaleceń Instytucji: Zarządzającej, Pośredniczącej bądź Wdrążającej.
2.            Przedkładanie Raportów
Wszystkie Raporty wymienione w pkt. 2. powinny być sporządzane w języku polskim oraz przedkładane według następującego klucza:
1)           Raport miesięczny - powinien być przekazywany do Zamawiającego (wersja elektroniczna, a po zatwierdzeniu przez Zamawiającego w 2 egz. „wersji papierowych”) w terminie siedmiu dni od daty zakończenia okresu raportowania;
2)           Raport końcowy - powinien być przekazany do Zamawiającego (wersja elektroniczna, a po zatwierdzeniu przez Zamawiającego w 2 egz. „wersji papierowych”) w terminie trzydziestu dni od daty zakończenia umowy na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu.
 
3.            Zatwierdzanie Raportów
Zamawiający będzie zatwierdzał złożone Raporty:
1)           Raport miesięczny - w terminie 7 dni od daty doręczenia Zamawiającemu;
2)           Raport końcowy dla Kierownika Zamawiającego- w terminie 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu.
Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego, sporządzonych przez Inżyniera Raportów, Inżynier przygotuje po 2 egzemplarze (w języku polskim), wraz z wersją elektroniczną na płycie CD Protokoły odbioru zatwierdzonych Raportów.


Załączniki:
SIWZ_inżynier kontraktu.pdf (1927kB) pdf Załącznik nr 1- formularz ofertowy.pdf (543kB) pdf Załącznik nr 2- Oświadczenie wykonawcy.pdf (286kB) pdf Załącznik nr 3- Oświaczenie o braku podstaw do wykluczenia.pdf (321kB) pdf Załącznik nr 4 - Informacja dotycząca przeciętnej liczby zatrudnianych pracowników.pdf (338kB) pdf Załącznik nr 5 - Wykaz osóbpodmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia.pdf (296kB) pdf Załącznik nr 6- informacja na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wskazanych w wykazie osób, które będą wykonywać niniejsze zamówienie..pdf (396kB) pdf Załącznik nr 7 - Wzór wykazu wykonanych przez Wykonawcę usług.pdf (345kB) pdf Załącznik nr 8- Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń.pdf (393kB) pdf

metryczka


Opublikował: Maria Śledziewska (24 marca 2014, 15:15:58)

Ostatnia zmiana: Grzegorz Komuda (16 maja 2014, 14:19:55)
Zmieniono: wynik postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3667